Laatste week gaat in - Reisverslag uit Conakry, Guinea van Ria - WaarBenJij.nu Laatste week gaat in - Reisverslag uit Conakry, Guinea van Ria - WaarBenJij.nu

Laatste week gaat in

Door: Ria

Blijf op de hoogte en volg Ria

27 Januari 2013 | Guinea, Conakry

Vorige week ging weer snel om en ook nu weer veel ogen gedaan, je snapt niet waar de patiënten vandaan komen, ze zijn zo blij als ze geholpen zijn!

Eigenlijk heeft iedere operatie kamer zijn eigen verhaal. Een kamer verder worden jonge meisjes of vrouwen geopereerd, zij zijn incontinent geworden door complicaties tijdens een bevalling en vaak ook omdat het bekken niet volgroeit is.
Vaak zijn deze vrouwen al elders "geopereerd " zonder succes en zoeken zij hulp bij Mercy ships.
Helaas is er dan al zoveel verknoeid dat er niets meer gedaan kan worden, er is geen goed weefsel meer.
Dat is diep triest!
Gelukkig komen er nu vrouwen waar meer hoop voor is, zij zijn niet eerst ergens anders geopereerd.
Afgelopen vrijdag was er een dress ceremonie dan wordt er gevierd dat de patiënten droog naar huis kunnen gaan en zich niet meer hoeven te schamen en weer een sociaal leven kunnen hebben.

Zo zijn er talloze verhalen.
Dan weet je weer waarvoor je hier bent.

Gisteren zijn we naar de Obama's restaurant geweest, daar gaan veel Mercy Shippers heen als ze even wat anders willen dan alleen het schip.
Het is een restaurant op palen en erg knus.

Vandaag is het bewolkt en af en toe een drupje regen.

Een hartelijke groet vanaf het schip

• 27 Januari 2013 - 15:02

Wija:

Geweldig toch nog een verslag ontvangen na twee vergeefse pogingen (? )
    Leuke verhalen en vooral optimistische geluiden! Speciaal voor de jonge moeders, wat zal dat ongelooflijk fijn zijn voor ze. Inderdaad dan weet je weer helemaal waarvoor je het doet.
    Succes nog de laatste week, ik hoop dat je nog vele blije gezichten ziet. Ik ben benieuwd naar alle verhalen bij jouw thuiskomst.
    Groet,
    Wija

• 27 Januari 2013 - 15:12

Elles:

Hoi Ria,

Even reageren, heb wel veel van je verhalen op vakantie gelezen, maar de 2e week had ik weinig tijd.....:-) après ski was errug gezellig, maar inmiddels ben ik weer thuis en heb je verhalen weer met plezier gelezen.

Nog veel plezier deze laatste week en werk ze nog.
    Hier in Nederland is het winterweer weer voorbij dus je zal niet zo'n grote overgang hebben qua temperatuur.

Ria kom je weer aan te Brussel ? Even een trieste mededeling de nieuwe trein tussen Brussel - Amsterdam rijdt niet meer en zal verlopig ook niet meer gaan rijden, dan weet je het alvast.

• 27 Januari 2013 - 17:34

Jaap:

Hallo Ria,

Obama's restaurant lijkt de pier van Scheveningen wel. Voor die pier zoekt de gemeente Den Haag nog een nieuwe eigenaar.........

Je laatste werkweek gaat morgen in. Ik heb begrepen nog één weekje op de ogen. Fijn dat je weer heel wat mensen in die week blij kunt maken. Geniet van je werk en andere momenten op de boot. Tot zondagmorgen in Brussel.

• 27 Januari 2013 - 20:08

Hilja:

Hallo Ria,

Och wat gaat de tijd toch snel, zo pak je je koffers in om te vertrekken en nu bijna al voor je thuis komst.

Ria uit je verhalen begrijp ik dat je het erg naar je zin hebt gehad, het geeft natuurlijk ook een grote voldoening om de mensen weer te zien lachen.

Ik wens je een goede reis toe.

Gr. Hilja

• 28 Januari 2013 - 13:53

Marrie:

hoi Ria
    het lukt me toch om jou verslag te lezen
    de laatste week wat gaat de tijd toch snel,
    fijn dat je het naar je zin hebt geniet er van
    liefs marrie

• 03 Februari 2013 - 14:53

Brenda:

Hoi Ria,

Wat een goed werk voor er door jullie daar verricht.
    Heftige verhalen hoor!
    Leuk het restaurant op palen, jij verkeerd nu wel in een hele andere wereld.
    Succes nog even. Veilige terugreis!
    Groetjes Lucas, Laura, Gerard en Brenda