Eerste dagen - Reisverslag uit Pointe-Noire, Congo - Brazzaville van Ria - WaarBenJij.nu Eerste dagen - Reisverslag uit Pointe-Noire, Congo - Brazzaville van Ria - WaarBenJij.nu

Eerste dagen

Door: Ria

Blijf op de hoogte en volg Ria

12 Februari 2014 | Congo - Brazzaville, Pointe-Noire

Het is alweer woensdag de eerste week zit er bijna op.
Maandag eerst nog oriëntatie gehad en daarna stond ik bij plastisch ingedeeld. Nu waren het relatief veel patiënten die verbrandingen gehad hebben en nu vergroeiingen hebben. Het is zeker mooi werk als je ziet dat ze weer meer makkelijker verder kunnen.

Gistermorgen werden we met een heel grote lichtflits en een enorme bijzonder harde knal gewekt, gelukkig geen schade of zo maar het was verdraaid dichtbij.

Er was ook iets goeds, veel medicijnen en spullen voor het ziekenhuis en de OK waren aan het opraken, de containers 1vanuit Nederland en 1 vanuit de U.S.A de, douane wilde ze niet direct vrijgeven, maar zie het gebeurde toch.

Dit was weer even een kleine update maar helaas zonder foto's

Veel liefs van hier

• 12 Februari 2014 - 21:43

Elles:

Hoi Ria,

Leuk weer wat van je horen, wat gaat de tijd toch snel, je zit er alweer een week.

Was de lichtflits en knal atmosferisch of iets van een "crime". Fijn dat de medicijnen toch door kwamen, met of zonder steekpenning??? Dan kan alles weer gebruikt worden en doorgaan met het goede werk wat er verricht wordt.

Hier alles wel, het blijft herfstweer in Nederland, ZO Engeland blijft overstromen en er komt nog meer aan. Heeft je zus er ook last van?

Groetjes

• 13 Februari 2014 - 00:33

Gre:

Hi Hi !
    Fijn om je nieuws te lezen! Om even op Elles haar vraag in te gaan ,wij wonen hoog en droog maar op te veel plaatsen is het bar en boos.
    Ik heb net op de tv een programma gemist met Jeremy Paksman en o.a. de burgemeester van Rotterdam
    Voorlopig wordt het weer niet beter aldus de weersverwachting.......
    Ria, je was vast de eerste dagen "gevloerd" tot je lichaam er weer aan gewend is ???
    Ik heb veel respekt voor je Heb het goed !

Liefs Gre

• 14 Februari 2014 - 08:46

Wija:

Dag Ria,
    Dank voor je reisverslag, wat gaat het allemaal snel. Dat zal wel zo wezen omdat we oud worden. Dat was zeker onweer, die lichtflits en knal? Hier wordt de laatste tijd ook nogal eens onweer voorspeld, maar gelukkig hebben we dat niet gehad. Wel weer een bevinkje in de buurt van Loppersum. Tot nu toe vernemen we dat niet in "Stad",
    veel plezier en succes met je werk daar, ik ben altijd weer benieuwd naar alle verhalen,
    groet,
    Wija