Uitje - Reisverslag uit Conakry, Guinea van Ria - WaarBenJij.nu Uitje - Reisverslag uit Conakry, Guinea van Ria - WaarBenJij.nu

Uitje

Door: Ria

Blijf op de hoogte en volg Ria

20 Januari 2013 | Guinea, Conakry

Deze week is ook weer snel gegaan.

Gisteren dus zaterdag met 3 Canadezen naar een waterval geweest, zij hadden nog plek over in de taxi en mocht ik mee, het werd een leuk dagje.

We zouden met een taxi om 8 uur vertrekken en tot ieders grote verbazing was hij er ook om die tijd, zo dus een goede start. Het was een rit van ca anderhalf uur, je kunt dat nooit precies zeggen.
De stad was heel wisselend, heel mooie appartementen, peperduur en vlak daarnaast krotten. Ook reden we door een buurt waar je absoluut ,s avonds niet moet komen

Eigenlijk heb ik niet veel landbouw gezien, maar dat zegt niets, wel koeien en geiten.

Na verloop van tijd kwamen we bij de waterval , niet heel veel water, het is de droge tijd.
Toch kon je een goede indruk krijgen, in het regenseizoen staat het water 4 meter hoger,moet dan wel echt mooi zijn.
Je kon er lekker zwemmen en rondlopen. We zouden daar nog lunchen (je mocht geen eten of drinken meenemen) maar de baas was er niet zat vast in het verkeer en de anderen deden niets.
Toen de baas kwam kregen ze het behoorlijk uitgemeten. Met 45 minuten kregen we heerlijke vis.
Daarna weer naar huis gereden, uiteraard veel file zeker vlak bij de markten.
Om half zes waren we weer thuis.

Morgen moeten we weer serieus aan de slag.
Komende week ingedeeld bij max facs (aangezichts chirurgie) bij Dr. Gary, zoals al eerder geschreven een kei in zijn vak en heel fijn om mee te werken.

Dit was het weer voor even

• 20 Januari 2013 - 18:23

Cor En Maria:

Dag Ria , geniet van het mooie weer. Hier is het nu echt winter, echt Hollands.Veel succes bij jullie geweldige werk.

• 21 Januari 2013 - 11:52

Wija:

Jij bent dus weer in de lucht. Ik heb je reisverslag gelezen. Lekker als je al die mensen in hunne zomerbloesjes ziet, hier ligt erg veel sneeuw en het sneeuwt nog steeds.
    Werk ze en geniet ook van het land en de mooie dingen

• 21 Januari 2013 - 14:02

Au3:

De sneeuwschuiver heeft weer dienst gedaan vanochtend! bedankt!

• 21 Januari 2013 - 20:02

Hilja:

Hallo Ria,

Nou je weet het al, SNEEUW en nog eens sneeuw enz.

Ria, geweldig al die belevenissen en dan ook nog op een afdeling werken met een geweldige chirurg.

En bevalt het een beetje om 3x per week te sporten?

Ria ik wens je nog een fijne tijd toe!

Gr. Hilja

• 26 Januari 2013 - 12:37

Marrie:

mooie fotos ,fijn om zo nog van het land te zien,met leuke mensen
    werkse maar geniet er ook van
    liefs marrie