op bezoek - Reisverslag uit Cotonou, Benin van Ria - WaarBenJij.nu op bezoek - Reisverslag uit Cotonou, Benin van Ria - WaarBenJij.nu

op bezoek

Door: Ria

Blijf op de hoogte en volg Ria

09 Oktober 2009 | Benin, Cotonou

Zoals gezegd zou ik vanmorgen een andere invulling hebben, ben dus nu naar the celebration of sight geweest.
Bijna elke vrijdag worden er 120 geopereerde cataract (staar)patienten nog eens bekeken en zo nodig nog met een laser behandeld.
Het ogenteam was al vroeg bezig om al het voorwerk te doen voordat de oogartsen arriveerden.

Na de papierwinkel ging er een groep patienten in de eerst tent en werden de ogen gemeten enz enz. en kreeg men zn een bril, bij een dame was gekeken en zij kon ook een bril krijgen, maar zij dacht van niet en stond teleurgesteld op, haar gezicht straalde opeens toen ze toch een bril meekreeg.

Daarna naar de laser tent en wachten tot iedereen geweest is.

Tot slot wordt het gevierd met zang en geklap.

Er zijn een paar foto's en een filmpje maar het is daar heel moeilijk om goede foto's te maken.
Je kunt er niet altijd flitsen.

(Ik wil beslist geen reclame maken maar de brillen komen met dozen vol uit Nederland van Vision als ik het goed heb, maar Alcon geeft de lenzen,en alles wat verder nodig is bij oog operaties dus de afdeksets bepaalde medicijnen.)

's middags terug naar de afdeling en lekker gewerkt met Dr.Gary,Gera en Patricia.
Het was een kaak waar al een plaat inzat maar bij een brommer ongeval weer gebroken was. (er schijnen 80.000 van die brommertjes rond te rijden) dus een nieuwe plaat ingezet met bot vanuit de heup, een leuke klus! (vakidioot)

Morgen begint het weekend, hartelijke
groet van hier.

• 10 Oktober 2009 - 11:16

Aleid:

Hoi Ria,
    Lees je verslagen met veel interesse. Wat fantastisch dat jullie dit doen("vakidioot" of niet)!Mooie foto van jou met het kindje met gespleten gehemelte.Groeten uit havenstad Rotterdam.

• 10 Oktober 2009 - 13:30

Cathelijne:

hoi ria, fijn te horen dat alles goed gaat en dat je ook wel eens uit de OK weg kan. Ik lees je verslagen met plezier!
    gr cathelijne

• 10 Oktober 2009 - 20:18

Janneke:

Het is leuk om je verhalen te lezen. Prachtige foto van jou met dat kindje. Een beetje vakidioot ben je wel, maar niet storend. Dat zijn gewoon leuke klussen, groetjes Janneke