nog een praatje vanuit Cotonou - Reisverslag uit Cotonou, Benin van Ria - WaarBenJij.nu nog een praatje vanuit Cotonou - Reisverslag uit Cotonou, Benin van Ria - WaarBenJij.nu

nog een praatje vanuit Cotonou

Door: Ria

Blijf op de hoogte en volg Ria

14 Oktober 2009 | Benin, Cotonou

Zo halverwege de week nog even een praatje van hier.

Maar voor het zover is wil ik iedereen eerst heel hartelijk bedanken voor de giften die ik kreeg en heb besteed aan verschillende projecten waar het geld volgens mij zeker goed besteed gaat worden:

*Eerst naar de Sisters of Charity in Liberia, dat zijn zusters die een hospice runnen voor oa HIV en aids patienten en andere zieken die geen onderdak en verzorging hebben voor hun laatste reis.
Tevens is er ook opvang voor weeskinderen.

*Dan is er een project in Benin en heet Stichting Aktie Benin.
Deze stichting stelt zich ten doel het bevorderen van de volksgezondheid in Benin met als kernaktiviteit het verbeteren van de gezondheidszorg van moeder en kind, met name tijdens de bevalling en pre- en postnatale fase.

*Het tweede aandachtsgebied is bevordering van het onderwijs.
Bij de verwezenlijking van de doelstelling wil zij dit in praktijk brengen door hulp te bieden aan de minderbedeelden, ongeacht leeftijd, sekse, geaardheid, afkomst, geloof of politieke overtuiging.

Dit is deels overgenomen van hun web-site en info van hier. Het duurde even om zeker te weten dat het een "safe" project is.
In het noorden van Nederland (Bedum) zal de website wel bekend zijn namelijk www.aktiebenin.

Het is nu woensdag nog anderhalve dag werken,dat wordt nog best druk.
Donderdagavond mijn spullen wat bij elkaar zoeken en de cabin schoonmaken want het geval wil dat vrijdag om 13.00 uur m'n bed afgehaald moet zijn en officieel alles schoon moet hebben gemaakt omdat hospitality (blijft een moeilijk woord) het bed weer keurig opmaakt voor de volgende crewmember.
Zoals het er nu uitziet moet er vrijdagmorgen nog gewerkt worden dus blijft er weinig tijd over.
Daarbij moet je ook weer handtekeningen krijgen die je nodig hebt voor het uitchecken vrijdagavond als we om 20.00 uur naar het vliegveld gebracht worden.
Zo blijf je altijd bezig en wordt het nooit saai!

• 14 Oktober 2009 - 16:16

Wout:

heerlijk, dat alles goed gaat,heb een voorspoedege thuisreis

• 14 Oktober 2009 - 19:11

Lenie:

Nou, Ria, dat is snel gegaan,leuk dat we alles zo goed hebben kunnen volgen en dat je zoveel foto's hebt gemaakt.
    We wensen je een hele goede reis terug en we spreken elkaar gauw weer een keer. Groeten, Harry en Lenie.

• 14 Oktober 2009 - 21:20

Wija:

Ria, een heel goede reis naar huis toegewenst. De temperatuur is hier een stukje lager dan daar bij jou. Goeie vlucht en welkom thuis,
    wija

• 15 Oktober 2009 - 11:07

Hallo Ria,:

Allereerst hartelijk dank voor je mooie verslagen van je verblijf in Benin, ook hartelijk dank voor de prachtige foto's. Zoiets mee te maken is toch een heel rijkdom voor jezelf.
    Ik wens je dan ook weer een goede reis en een behouden thuiskomst. Natuurlijk spreken we dan af voor het bekijken van de foto's onder het genot van een kop koffie.

Gr. Hilja

• 15 Oktober 2009 - 14:06

Willemien:

Ha Ria,
    bedankt voor deze aflevering!
    Een hele goede reis, en wie weet, weer tot ziens in Groningen.