op stap - Reisverslag uit Cotonou, Benin van Ria - WaarBenJij.nu op stap - Reisverslag uit Cotonou, Benin van Ria - WaarBenJij.nu

op stap

Door: Ria

Blijf op de hoogte en volg Ria

26 September 2009 | Benin, Cotonou

De tijd vliegt, gisteren hadden we dus ook al vrij en 's morgens op tijd opgestaan, we zouden naar de craft market gaan. Het opstaan was geen probleem, de hut ligt onder de waterlijn dus heb je geen benul van welk weer dan ook. Boven in de eetzaal zagen we dat het vreselijk hard regende +++. Toen gewacht tot 10.00 uur en lopend op weg. We kregen gelukkig al gauw een lift van Mercy Ships, wat geen luxe was, er waren hele grote plassen.
Enfin daar aangekomen werd de markt nog opgezet wat later, vanwege de regen. Er werd van alles aangeboden maar je wordt er niet goed van al dat opdringerige gedoe!
Na verloop van tijd zijn we terug gelopen en daarna naar een vissers haventje geweest.Het is zwaar werk voor de vrouwen hele grote zakken met vis werden door 3 mannen op het hoofd van een vrouw getild en zij bracht dat naar de "visafslag".
Er zijn maar een paar foto's gemaakt de sfeer was niet helemaal zo goed.

Soms lijkt het wel of de mensen in Liberia wat vriendelijker zijn en niet direkt om geld vragen voor een foto, ook lijkt het of ze in Benin meer aan het werk zijn idereen is bezig, de straten zijn schoner maar.....dit is een kuststrook die redelijk rijk is maar vlak achter de geasfalteerde wegen heerst ook veel armoede. De tegenstellingen zijn zo bizar dat wij er nog niet echt aan gewend zijn.

• 26 September 2009 - 20:58

Wija:

dank voor weer een interessant verhaal. ben nu benieuwd naar die binnenlanden. gaan jullie daar ook eens naartoe of is dat onmogelijk?

• 26 September 2009 - 22:32

Jaap:

Hallo Ria,

Leuk om je belevenissen op de boot en op het vaste land te lezen. Naast al het werk wat je daar doet hoop ik dat je ook kunt genieten van de momenten dat je niet werkt.
    Wil je goed op de andere meisjes letten?

Hartelijke groet,
    Man van ....

• 26 September 2009 - 23:53

Gre:

Beankt maar weer.Saai wordt het dus nooit! Sterkte en geniet van de goede dingen Liefs Gre

• 29 September 2009 - 14:33

Marrie:

bedankt voor het bericht mooie foto's geniet er van
    groeten van mij en irma