woensdag 17 augustus - Reisverslag uit Freetown, Sierra Leone van Ria - WaarBenJij.nu woensdag 17 augustus - Reisverslag uit Freetown, Sierra Leone van Ria - WaarBenJij.nu

woensdag 17 augustus

Door: Ria

Blijf op de hoogte en volg Ria

17 Augustus 2011 | Sierra Leone, Freetown

Het is alweer halverwege de week waar het aan afwisseling niet ontbrak.
Maandag bij Max Fax gestaan voor de kenners onder ons een frontaal flap om een neus weer op te bouwen na een noma. Helaas zie ik niet echt hoe het wordt aangezien de flap eerst 21 dagen moet ingroeien voor een vervolg operatie gedaan kan worden.
Het is mooi wat er allemaal mogelijk is. In feite alles wat in o.a. Nederland aan oncologie wordt geopereerd,wordt ook toegepast voor deze noma patienten.

Daarna weer een paar dagen general.
Het is steeds afwisselend.

Er wordt steeds wat leuks voor de "bemanning" bedacht met leuke gevolgen.
Gisteravond was er een filmfestival, ieder kon een filmpje van maximaal 3 minuten insturen de beste zou dan een prijs krijgen.Er waren leuke filmpjes bij.

Tijdens het schrijven is het niet echt rustig zitten, het schip ligt eigenlijk in een soort baai,de golven en stromingen hebben soms vrije toegang, vooral tijdens buien komt er weer een soort dwarsligger die het schip toch een behoorlijke dreun verkoopt, vandaag was het weer raak,'k stond netjes te werken, keek opzij en zag mijn steriele tafeltje een stukje door de ok gaan, het kon gelukkig geen kwaad.

Ik probeer een foto van de ferry te plaatsen en 1 van het schip gezien vanf de zee.

Dank voor alle beichtjes op welke manier dan ook, is erg leuk!!

Liefs van hier.

• 17 Augustus 2011 - 19:57

Gre En Dick:

Hoi Hoi Fijn om weer nieuws te lezen Goed dat het op rolletjes gaat (letterlijk soms )
    Heb het goed.
    Liefs Dick en Gre

• 17 Augustus 2011 - 20:41

Willemien:

Wat is een noma?

• 18 Augustus 2011 - 07:45

Gera:

Ha Ria,

Je betn lekker aan het werk, begrijp ik, goed te horen.
    Foto's zijn goed gelukt, zeg...ook van die ferry, perfect!

Liefs,
    Gera

• 18 Augustus 2011 - 08:38

Wija:

mooie foto's van het schip voor de kust. er liggen nog meer grote schepen daar, komen die uit Europa of Amerika? Zijn er überhaupt veel toeristen daar?
    na één mooi zomerse dag (zo'n dag hadden we bijna nog niet gehad) pakken de regenwolken zich nu weer samen om ons een kleine douche te geven.
    groet
    Wija

• 18 Augustus 2011 - 14:00

Wout:

Weer een leuk berichtje erg bedankt, Wout

• 18 Augustus 2011 - 16:38

Loek En Annie:

Lieve Ria,
    Fijn weer iets van je te horen en staads positief.De foto van het schip geeft een goede indruk van de grootte: Geweldig.
    Houd je taai,
    Tot horens.

Liefs Loek en Annie

• 19 Augustus 2011 - 02:08

Hilja:

Hallo Ria,

Fijn dat je het zo naar je zin hebt, het was een goede keuze om weer naar Sierra Leone te gaam. Volgens mij geniet je met volle teugen van deze reis. Ik wens je nog een fijne tijd toe.

Gr. Hilja

• 20 Augustus 2011 - 08:42

Marrie:

Bedankt voor je verslag en foto"s
    veel liefs Marrie

• 25 Januari 2012 - 16:25

Eva En Daphne:

Hallo,

Wat leuk om dit te lezen!
    Wij zijn 2 5havo leerlingen en zijn druk bezig met ons profiel werkstuk. Dit werktstuk gaat over de verschillen in kanker tussen ontwikkelings- en ontwikkelde landen. Wij vroegen ons af of wij u wat vragen mogen stellen over hoe het in Sierra leone is gesteld op de afdeling oncologie. Zou u ons willen mailen of u dit wilt doen? Het zijn maar paar vragen en kan gewoon via de mail. Alvast bedankt,

groetjes Eva en Daphne
    Daphneslot@hotmail.com