donderdag 25 augustus - Reisverslag uit Freetown, Sierra Leone van Ria - WaarBenJij.nu donderdag 25 augustus - Reisverslag uit Freetown, Sierra Leone van Ria - WaarBenJij.nu

donderdag 25 augustus

Door: Ria

Blijf op de hoogte en volg Ria

25 Augustus 2011 | Sierra Leone, Freetown

Het is alweer de laatste dag aan boord, deze week is omgevlogen.
Deze dagen nog bij max facs gestaan, nu o.a.bij de opbouw van een onderkaak, na een noma operatie wordt er eerst een plaatje ingezet en tijdens een tweede operatie wordt er bot uit de heup gehaald en in de kaak geplaatst zodat er weer een mooie kaak ontstaat.

Er is een Nigeriaanse oogarts aan boord mede voor bijscholing. In Nigeria heeft hij een eigen kliniek waar hij alle oogoperaties doet.
Na het verblijf op de A.M.een paar jaar geleden dacht hij dat het mogelijk moest zijn om met een mobiele oogkliniek naar de mensen toe te gaan.
Hij heeft een pickup met een kleine generator er op, microscoop en ander oog apparatuur en instrumenten.
Hij gaat zo al een paar jaar de bush in en helpt op deze wijze 2 a 3 dagen in de week de "bush" mensen en een paar dagen in de kliniek.
Vanuit America wordt alles wat hij nodig heeft opgestuurd, hij moet alle transport kosten en tax betalen.
Ondanks de vreemde werk situatie heeft hij geen infecties!

De laatste dagen is het internet ontzettend traag, moeite met inloggen en dan er weer uit gegooid, keep smiling!

Zo moet ik mijn disembarkation form afwerken, een mond vol voor een handtekeningen jacht,als alles afgetekend is mag je van boord.
(Als je de lijst afwerkt vergeet je niets)

Dit is het laatste stukje vanuit Freetown.
Graag wil ik een ieder heel heel hartelijk danken voor de ondersteuning en reacties op welke wijze dan ook!!!
Liefs
Ria

• 25 Augustus 2011 - 10:19

Emmy:

Ria,
    Fijn dat je ons zo goed op de hoogte hebt gehouden van je ervaringen.
    Goede reis terug, en hopelijk tot spoedig ziens!

• 26 Augustus 2011 - 01:53

Hilja:

Hallo Ria,

WELKOM THUIS en straks maar lekker genieten van je vakantie!

Gr. Hilja

Verslag uit: Sierra Leone, Freetown

Ria

In januari hoop ik weer te gaan werken op het hospitaalschip Africa Mercy Ook nu is het doel weer om de allerarmsten te kunnen helpen om hun zo weer een toekomst te kunnen geven. Het schip ligt nu in Guinee Mercy Ships is niet verantwoordelijk voor de inhoud van deze site.

Actief sinds 08 Aug. 2008